Friday, March 30, 2012

Prihatin

Bismillahhirrohmanirrohim
Namanya Norma, orangnya cantik manis. Ini gambar perkahwinannyalebih setahun lalu. Dari gambarnya kita tahu dia gembira. Lebih gembira bila dikhabarkan dia bakal menjadi ibu.
Namun dugaan Allah datang. Kebahagiaan Norma mendapat zuriat pertama, Rafiq, disusuli dengan berita dia menghidap BARAH OTAK PERINGKAT KEEMPAT.
 Norma masih dalam pantang dan langsung tidak dapat berjumpa Rafiq, memeluk Rafiq dan tidur bersama Rafiq. Lebih menyayat hati apabila Norma tidak mampu menyusukan Rafiq kerana penyakitnya. Dia telah dibedah sebanyak 5 kali sejak Mac 2011. Norma juga perlu diberi suntikan berharga RM10,000 satu suntikan. 
 Sayu hati kita melihat Rafiq. Bagaimana bayi ini melalui siang dan malamnya tanpa seorang ibu? Bagaimana kalau dia menangis? Lapar? Mahu dipeluk? Mahu diusap?
Saya tidak menagih simpati anda untuk menyumbangkan sesuatu tapi saya seperti blogger lain juga amat berterima kasih jika entry ini dapat membantu Norma sekeluarga walaupun hanya dengan RM10. Sesiapa yang ingin menyumbang, sila bank in sumbangan anda ke dalam akaun CIMB: 01070068677528 - Noormawati Mohd Rasif.


Nota: Aku pun tak tahu macam mana keadaan Norma sekarang namun aku berdoa, Allah memberikan yang terbaik untuk dia, suaminya & Rafiq..

p/s: iConians, kita akan segera lancarkan projek2 iConcern (Saya Prihatin) insyaAllah.

4 comments:

kasih alyza said...

Sedihnya bl i bc dear.. dugaan pd kita ntah bl kn.. moga yg terbaik wt norma dan fmly.. Amin..

outbound malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

outbound malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

uyie harani said...

Sedihnya bang . Na nanges bole? Hm :'(